Крик душі: свідчення мами, яка не зробила запланований аборт Сила страху паралізує людину Гріхи проти гідності подружжя Боротьба Церкви з єресями: минулі та сучасні єресі 1 Божа Заповідь і гріхи проти неї (обширно) Міжрелігійний діалог витіснив місійну природу Церкви. Які руйнівні плоди це принесло? "Дім Аврамічної Сім'ї" - нова Вавилонська вежа і формування нової синкретичної релігії New Age

суботу, 30 грудня 2023 р.

Діва Марія - Нова Єва в таїнстві Різдва

Незважаючи на те, що багато сучасних християн необдумано стверджують, що Діва Марія була лише «звичайною жінкою», ранні християни так не вважали. У ранній церкві зродилися та досить поширилися паралелі між Євою та Дівою Марією. Це привело до чіткого визначення важливості їх ролі, яку мала Єва у гріхопадінні людства, подібно, як Діва Марі мала у ділі відкуплення.

Розглянемо наступні цитати християнських авторів, які жили на Сході і Заході з ІІ-V століття: у Святій Землі, Африці, Малій Азії та Європі.

«Бо Єва (...), прийнявши слово змія, породила непослух і смерть. А діва Марія прийняла віру і радість» (Юстин Мученик [2 ст.], Діалог з Трифоном, 100).

«Вузол непослуху Єви був розв’язаний через послух Марії. Бо те, що зв’язала діва Єва через невірство, це Діва Марія розв’язала через віру» (Святий Іриней [2 ст.], Проти єресей, 3.22.4).

«Смерть прийшла через діву – Єву. Необхідно було, щоб життя також прийшло через діву (...)» (Святий Кирило Єрусалимський [4 ст.], Катехитичні лекції, 12.15).

«Через діву колись диявол умертвив Адама, через Діву Христос переміг диявола» (Святий Іван Золотоустий [4-5 ст.], Похвала мучениці Дросиді).

«Смерть прийшла через Єву, але життя прийшло через Марію» (Святий Єронім [4-5 ст.], Лист 22.21).

«Через жінку була вилита отрута на людину, щоб обманути її, але спасіння вилилось на людину з жінки, щоб вона відродилася у благодаті» (Святий Августин [4-5 ст.], Пропопідь 51.3).

Поступово розуміння Діви Марії, як другої Єви, привело до усвідомлення того, що вона, як і сама Єва, була створена без гріха. Логіка цього переконання є досить простою: Якщо Марія справді Нова Єва, то вона повинна перевищити саму Єву. Це вчення розвинулося і було сформоване у маріянській догмі про Непорочне зачаття Діви Марії.

Чодо Божого втілення перевершує закони природи


Згідно навчання Церкви зачаття і народження Ісуса Христа мали надприродний характер. Марія «була вагітна від Святого Духа» (Мт 1,18; пор. Лк 1,35), а народження Ісуса не порушило її дівицтва (Марія у Єрусалимському храмі склала Богові обіт постійного дівства). Євангелист Матей про це пише: «А сталося усе це, щоб здійснилося Господнє слово, сказане пророком [Іс 7,14]: «Ось, матиме в утробі і породить сина, і дадуть йому ім’я Еммануїл, що значить: З нами Бог»» (Мт 1,22-23).

Святий Августин, який жив на межі 4-5 століття, передає віру Церкви щодо таїнства народження Божого Сина.

«Марія зачала Ісуса як Діва, породила як Діва і після народження залишилась Дівою» (Святий Августин).

«Як той палаючий кущ Мойсея не згорів від вогню, так народження Ісуса Христа не порушило дівицтва Марії. Як, воскресши, Ісус Христос з'явився перед Апостолами, пройшовши через замкнені двері, так і з'явився на світ, не порушуючи дівицтва Марії» (Святий Августин).

«Ісус Христос прийшов у світ як сонячний промінь, котрий проходить крізь скло, не порушуючи його» (Святий Августин).

Бог, з любові до нас, чудесно прийняв людську природу. Він приходить у світ через Пресвяту Діву Марію – Нову Єву, щоб спокутувати наші гріхи. Любов і всемогутність Божа знаходить спосіб, щоб спасти  грішну людину.