Помираючий на хресті Ісус передав свою Матір улюбленому учневі, словами: "Ось мати твоя", а до Марії він мовив: "Жінко, ось син твій" (Ів. 19,26). Сином і дочкою Діви Марії є кожен, хто прийняв Ісуса. Марія є Матір'ю не тільки Ісуса, але і Матір'ю Христової Церкви.
Почитання Матері Ісуса сягає апостольських часів. Воно особливо розвинулося в традиції Східної Церкви. Перші Східні Отці були першими почитателями Божої Матері. А у Західній Церкві вже в 2-3 столітті св. Юстин (+165), св. Іриней Ліонський (+202), Тертуліян (+210) називають Марію "другою Євою". "Як Єва внаслідок непослуху зробила нещасливим людський рід, так Марія ощасливила його своєю покорою", - говорить святий Іриней Ліонський.
Церковний письменник Оріген (+254) перший дав їй титул "Богородиця". Св. Єфрем Сирін (+373) був першим поетом Божої Матері. Він склав на її честь біля 50-ти гімнів. Св. Епіфаній Кіпрський (+403) називає її "Вседівою". Він залишив свої повчання про небовзяття Божої Матері з тілом і душею.
Почитання Пресвятої Богородиці у Церкві є нерозривно пов'язане з почитанням і поклонінням Ісусу Христу. Як нема Марії без Христа, так нема Христа без Марії. Де є Ісус, там є Марія і де є Марія, там є Ісус. Всі марійські єресі, які виникали на протязі історії християнства, завжди були також христологічними єресями (наприклад, єресь патріарха Несторія).
Східна і Західна Церкви сповідують Марію, Матір Господа Ісуса -Богородицею і Приснодівою. Її почитання є виражене в іконах, св. Літургії, церковних гімнах, літургічних святах (Різдво Пресвятої Богородиці, Введення у храм, Благовіщення, Стрітення та Успіння). В східній традиції християни моляться до Матері Ісуса: "Пресвята Богородице, спаси нас".
Існують чотири марійські догми. Ці правди віри глибоко закорінені у Святому Письмі і Традиції Церкви.
1. Матір Ісуса є Богородицею (гр. «Θεοτόκος»). Цю правду віри було сформульовано на Третьому Вселенському соборі у Ефезі (431).
2. Матір Ісуса є Приснодівою [Завжди Дівою]. Вона була і залишилась Дівою - до народження, під час народження і після народження Божого Сина. Народження Божого Сина сталося надприродним чином, тому воно не порушило її Дівицтва. У Марії Материнство і Дівицтво є поєднані.
3. Догма про Непорочне Зачаття Діви Марії (1854). Тою правдою віри католики визнаю, що Марія через майбутні заслуги Ісуса Христа була наперед захоронена від первородного гріха у момент свого зачаття.
4. Догма про Внебовзяття (Успіння) Матері Божої з тілом і душею до неба (1950).
Існує 5-та офіційно не проголошена догма, яка визнає, що Богородиця є Спів-відкупителька і Посередниця усіх Божих ласк. Про ці правди проповідували і писали багато святих, єпископів і Пап. Це виражає голос sensus fidei (відчуття віри) цілої Католицької Церкви. Вже більше століття надходять прохання єпископів і кардиналів до Пап проголосити цю п'яту догму.
Сьомий Вселенський Собор (787) засудив іконоборство і тим самим проголосив почитання ікон доброю та богоугодною справою. І саме завдяки цьому, особливо на християнському Сході, поширилося почитання чудотворних ікон Божої Матері,
Матір Божа була пророчим голосом до покаяння для цілої Церкви через свої об'явлення в Ля Салет (1846), Люрді (1858) і Фатімі (1917). Вона готує Божих дітей - "мале стадо" вірних, які повністю посвятилися їй, до другого приходу Ісуса Христа. Також вона розчавить голову змія, який воює проти її духовних дітей (пор.Бут. 3,15; Одкр. 12, 17).
Багато святих були відданими синами і доньками Пречистої Діви Марії. Завдяки її материнській опіці вони мали силу перемагати гріх і диявола, спасати людські душі, бути вірними Ісусу та Його Євангелії, ходили в Духу Святому та служили Богові і людям.
А де ж Євангеліє?
ВідповістиВидалитиТут зібрано коротко все навчання Церкви Христової щодо Матері Ісуса - Пресвятої Богородиці. Вона найкраще зі всіх святих зуміла мати єдність з Богом та втілила Євангеліє в життя. Тому є для нас прикладом. Марія є тісно з"єднана з своїм Сином - нашим Спасителем. Вона Мати учнів Христових. Марія виховує, обороняє та випрошує духовної сили та ласк для своїх духовних дітей. Вірою вона породила Божих дітей (другородний синів та дочок) під хрестом, духовно беручи участь у стражданнях Божого Сина.
Видалити